tisdag 17 maj 2011

DAGENS TVÅ PASS

LUNCHPASSET
Jag drog iväg till Fighting-spirit under lunchen och körde ett pass allena. Den största utmaningen med att träna i total ensamhet är den mentala biten. Att behålla intensiteten, repetititonerna och vägra ge upp är så mkt svårare att göra när du är det enda som står i vägen för ditt "slacker-jag". Ingen som sneglar, ingen som inspireras av dig eller ingen att inspireras av. Det är då självdisciplinen och fokuseringen kommer in.
Jag lyckades bra med självdisciplinen idag.

ÖVNINGARNA

4 stationer, varav de tre första var på 1 minut och den sista var på 2 minuter. 5 omgångar utan vila emellan. Effektiv träningstid: 25 minuter
  • Jumping squats med 32 och 24 kg (När mjölksyran började komma bytte jag vikt. Det hjälper föga kroppens förmåga att fortsätta jobba men desto mer lurar man hjärnan att fortsätta trots mjölksyran i musklerna)

  • Plyometriska armhävningar på bosubollar

  • Dubbla snatches med 12 kg och 8 kg

  • 2 minuter säck med en och samma kombination




KVÄLLSPASSET
Sysavgänget börjar få rätt på tekniken kring kettlebellsövningar. Viljan har funnit hos dem sen dag ett och jag imponeras av utmaningarna de ger sig själva.
Idag hade vi hade en genomgång av två- och enhandsswings, cleans, press och pushpress. Därefter gav vi oss på lite Komplex kombinerad med salazrundan. 9 olika övningar a 20 sek. var i fyra omgångar.

Effektiv träningstid: 12 miuter.

ÖVNINGARNA
  • Cirklar runt huvudet
  • Swings
  • Jumping Squats
  • Swings
  • Hammer curls
  • Swings
  • Hack squats
  • Swings
  • Press/pushpress


Inga kommentarer: