onsdag 20 juli 2011

DAGENS PASS PÅ GYMMET

Det känns som evigheter sen jag var på gymmet. Jag gav mig på maskinerna för att jag så sällan gör det. Jag kunde inte låta bli att fuska genom att köra några funktionella övningar dock. På gymmet träffade jag Fröken N som tränat kickboxning förr. Hon vill satsa på polisyrket och har börjat träna hårt. Vi får se om hon gillar kettlebellsträning. Jag tror det skulle passa henne som handen i handsken.

Mitt pass då? Jo, följande övningar körde jag.

  • Pistols med lite armassistans på vägen upp ( 8 med varje ben)
  • Pullups
  • Tricepspress i kabelmaskin
  • Bicepscurls i samma maskin som föregående
  • Sittande benspark
  • Sittande bencurl
  • Sittande baksida axlar
  • Sittande flyes

8 var dagens siffra. 8 repetitioner på varje övning, 8 stationer och en halv åtta ronder (för er dyskalkylektiker betyder det fyra ronder) Ingen vila.
Sista ronden var tung så jag sänkte vikten en aning på de flesta övningarna.

Inga kommentarer: