torsdag 15 december 2011

Ett hårt morgonpass

En kall, regnig och mörk torsdagsmorgon. Ingen anar hur peppade Anna, Erik och Dempe är när de står vid Viljans ingång. Jag låser upp den stora turkosgröna metalldörren, tänder lampor medan jag tar mig igenom hela lokalen fram till stereon. Pluggar i ipoden och alla byter om. Kläder hängs vid de personliga krokar som varje medlem fått. Egen uppvärmning påbörjas medan jag skriver passet på whiteboarden.

Det ser inte så farligt ut på tavlan. 20 repetitioner av 3 olika övningar plus en extra övning och 5 ronder. Vi går igenom övningarna kort och sen plockar vi fram de eventuella vikter vi behöver. Några djupa andetag, lite mental pepp och jag trycker på knappen som startar klockan. Illviljan på en helt vanlig torsdag kl 8 på morgonen.

Vad vi gjorde kan ni se nedan.
Erik får ett extra omnämnande. Det får man när man lyckas lyfta 44 kg i varje hand och gå ca 40 meter med dessa.

När kommer du till (ill)Viljan?

1 kommentar:

Thomas sa...

Helvete att man missade detta. Hoppas tandläkaren är en gångbar ursäkt.