torsdag 20 januari 2011

SÄLEN!


Efter 11 timmars bilkörande av rallyföraren Göransson kom vi fram till vår helt perfekta stuga.
Jag lagade en snabb pastarättt innan det blev dags för sängen och uppladdning inför söndagen då vi skulle hämta utrustningen.
Vackert, kallt, vit och fart är en bra sammanfattning på innehållet av en fjällsemester. I mitt fall ska jag lägga till vinterkräksjukan till den sammanfattningen. Efter 3 dagar av träning med tips från surfaren Göransson lyckades jag manövrera ner min bräda hela vägen ner för en röd backe utan att ramla en enda gång. Dagen efter sa min kropp stopp och bestämde sig för att ha kräksjukan. 24 timmar med bara vatten och riskakor. i det stora hela var upplevelsen super. All bålstabilitetsträning jag har ägnat mig åt hjälpte när jag stod i backarna och försökte glida ner snyggt.

Inga kommentarer: