fredag 4 mars 2011

CIRKEL i 30 min

Det var ett tag sedan vi körde ett cirkelpass utan tidsintervaller. Idag var det ett tungt pass för bål och ben.
4 ronder av följande:

ÖVNINGARNA
  • Fram- och baklängeslöpning (20 längder)
  • Torsovridningar med gummiband stående på bosuboll (20 st)
  • Benböj på swissboll (50 st)
  • Korset med swissboll mellan fötterna (20 st)
  • Utfall med vikter ovanför huvudet ( 20 st)
  • Renegade rows (20 st)


Allt som allt tog passet nästan 30 minuter. Utfall med kettlebells ovanför huvudet var jobbigaste idag. Det är hela kroppen som aktiveras. Jag fixade bara 2 ronder med 16 kg i varje hand. Därefter fick jag se mig besegrad och bytte ner mig till 12 kg.

Skön intensitet och bra blandning mellan uthållighet (mjöksyreträning) och kondition.

Inga kommentarer: