onsdag 30 mars 2011

HANTELKOMPLEX

Om lusten hade haft envälde över mitt liv, hade jag sovit till klockan 12 idag och struntat i allt som har med fysisk aktivitet att göra. Lusten hade inte mycket att komma med idag. Då fick disciplinen agera drivkraft.
Jag gav mig på ett hantelkomplex med en liten twist. Ett komplex ska vara en serie övningar om utförs efter varandra utan att släppa vikten. Jag ville utmana mig så jag kompromissade bort det för ett litet viktändring mitt i komplexet. Vilket var ett bra val. Kroppen undrade vad jag sysslade med genom att producera en massa mjölksyra i underarmarna.

ÖVNINGARNA
3 ronder av:
  • 8 Marklyft med raka ben (Bra sätt att träna baksida lår om man har en stark rygg) 36 kg
  • 8/hand Stående rodd 36 kg
  • 8 Bicepscurls, samtidigt med båda händerna 12 kg
  • 8 Hantellyft åt sidan 12 kg
  • 8/ben Utfall med vikterna hängande på sidorna 12 kg
  • 8 Marklyft med raka ben 36 kg
  • 8/hand Stående rodd 36 kg

Efter de tre ronderna var jag ordentlig mör i underarmar. Jag gav mig på ytterligare två övningar till.
  • 8 Kryss i cablecrossmaskinen, en övning som är bra för bröstmuskulaturen.
  • 8 Bicepscurls med stång på samma maskin. Sen vilade jag 1 minut
Jag arbetade progressivt med vikten och ökade 5 gånger innan jag gav mig för dagen

Inga kommentarer: