söndag 20 mars 2011

SUNDAY IS WORKDAY!

Om jag går tillbaka tillgrunderna i cirkelträning så gör jag det motsatta med Kettlebellsträningen. Jag letar och söker nya övningar elelr nya sätt att utföra dessa. Denna söndag gav jag mig på ett komplex med Kettlebells och av att döma på våra minen, mjäölksyran i musklerna och svettpärlor på pannan så var det ett utmanande pass.

ÖVNINGARNA (Repetitionerna är per hand. En rond var när båda händderna hade plågats)
  • 6 Halva TGU's* ( Start- och slutposition är sittande med KB ovanför huvudet)
  • 6 Djupa benböj
  • 6 High pulls
  • 6 Snatch
  • 6 Windmill
  • 10 Kettlebells uppercuts.

Inga ovanliga KB-övningar tänker ni. Det jobbiga låg i utförandet. 6 repetitioner/övning utan vila eller nedsläppande av vikten. Den enda övninga som var mer än 6 repetitioner var den sista. Då bytte vi hand och gjorde samma sak med andra handen. 80 repetitioner/rond.

Totalt körde vi 4 ronder. Jag ville utmana lite extra så jag arbetade mot tid. Ronderna fick inte ta mer än 5 minuterna. Vilan var på 1,5 minuter. Snacka om intensitet kan jag avslöja. En 16 kg kettlebell har aldrig kännt så tung vid windmillsom när jag gjorde de sista på fjärde ronden.

Inga kommentarer: