tisdag 19 april 2011

VILL MAN SÅ KAN MAN

Har du tränat med mig eller umgåtts med mig ett tag så kommer du garanterat höra mig säga som rubriken lyder. En annan sak du med all säkerhet kommer att höra i mitt sällskap är: "det sitter bara i huvudet"

Många människor missuppfattar de två begreppen. Att vilja så att man så småningom kan, handlar om uthållighet. En uthållig vilja. Det handlar om att hitta ett sätt att vilja varje dag. Det kan handla om att kunna göra 10 chins, gå ner 10 kg i vikt eller få fram magrutor på 12 veckor. Det går om du vill. Du måste dock vilja varje dag i veckan!

Ju svårare utmaning du ger dig och ju högre ribba du sätter desto mer måste du vilja. Du måste vilja det ofta och intensivt. Att vilja är inte samma sak som att önska. Önska är en sak som man hoppas på men som man själv inte har full makt över. Att vilja är att kunna nå målet. Därför fortsätter jag att påstå att det sitter bara i huvudet och därför måste du intala ditt huvud om att det går pga att du vill.

Ut och vilja!

Inga kommentarer: