fredag 1 juli 2011

VACATION WITH A SWEAT

Det var inte solen som fick mig att svettas utan de två passen jag hängav mig åt på stranden. Efter midsommarfirande och några slappa och slöa dagar tog jag mig an en löprunda på stranden. Underbart skönt att springa så nära vattnet och på sand. Det ställde sina krav på benens muskulatur kan jag avslöja. Eller ja, snarare mjölksyretoleransen i benen. Jag sprang i medelhögtempo i 30 minuter. Efter det var jag nöjd.

Nästa dag gav jag mig på ett cirkelpass på stranden. Det fick mig att undra varför vi inte har fler utomhusgym nära stränder!

3 ronder av följande:

ÖVNINGARNA
  • 5 pull-ups (på en gungställning)
  • 10 tvåhandsnatch + slam + burpee ( med sandboll)
  • 10 bicepscurls med kroppen som motstånd
  • 10 pistols (5/ben)
  • 10 swings med kast ( svinga iväg sandbollen bakåt så långt jag kunde)
  • 10 omvända rodd (kroppen som vikt)


Jag avslutade med lite teknik och andningsträning.
5 minuters Jerks. 25 st/hand

Ni kan redan nu ana att folk kollade konstigt på mig när jag stod på stranden och lekte vid gungorna, kastade sandbollar och svettades rejält. Som om jag inte redan var ett udda objekt i landskapet.

Jag ska följa upp mitt brev till stadsbyggnadskontoret angående utomhusgym. Det går hand i hand med att erbjuda en stad för möjlighet till ett rörligare liv!

1 kommentar:

Karoline M /playdead sa...

Vad var det nu filmen hette? Fyra nyanser av brunt? haha.

Nu något mer seriöst: får du inget gehör angående ditt mycket viktiga och bra brev så gå direkt till Mp, gärna Anders Åkesson, så kan han kanske lägga in den som en motion eller åtminstonde pellation. Hälsa från mig :)