söndag 3 juli 2011

BACK FROM LAZY DAYS

Tillbaka efter några slöa dagar i solen. Vilket verkar göra underverk för min huds färg. Om du är lagd åt att gilla olika nyanser av brunt.

Dagens kettlebellspass var det första i grupp på ett tag. Det var ett stort gäng som var på plats och som gav sig på ett kort men krävande pass.

ÖVNINGARNA
  • Stående rodd
  • Around the world
  • Figure 8's med stop
  • Press
  • Utfall med vikten ovanför huvudet
Passet kombinerade uthållighet och maxstyrka. Första och andra ronden byggde på intensitet. En lätt vikt (16 kg) användes för att göra övningarna ovan utan att stanna eller sätta ner vikten. 1 minut/övning och så många repetitioner som möjligt.
Andra och fjärde ronden innehöll samma övningar men denna gång skulle en tung vikt användas(32 kg). Repetitionerna var minst 5 och max 10.

1 kommentar:

Carl sa...

Hej kompis. Jag ska nog ge mig på detta passet idag. Tack. Tänkte köra ett högintensivt pass, och detta är nog ungefär vad jag letar efter, dock tar jag nog och byter ut nån övning så jag skräddarsyr det efter mig själv :D Ha det bra! /C