tisdag 5 juli 2011

TISDAGSDUBBEL

FÖRSTA PASSET
Nej, jag syftar inte på V75 utan på att det blev dubbla pass idag. En där jag svettades och en där jag såg till att andra svettades.

Morgonpasset genomfördes tillsammans med Dempe som ni ser i videon nedan. Det var ett tungt pass som sög musten ur mig. 4 ronder utan vila, egentligen borde jag skriva, utan planerad vila. För vila blev det speciellt efter löprundan. Det var en stegrande runda. Det innebär att du startar i joggingtempo och kommer fram till målet i en spurt.

ÖVNINGARNA
  • 10 pistols (5/ben)
  • 10 dips
  • 5-10 pull-ups med handduk
  • 10 knäuppdrag
  • 1 varv runt parken (syns inte på bild)





DAGENS ANDRA PASS

På kvällen var det dags att köra lite Kettlebells. Gruppen fick öva på turkish get ups. En övning som arbetar med hela kroppen och sätter press på stabiliteten i både axlar, mage, rygg och höfter. De som har tränat kettlebells en längre period fick en lite extra krydda som utmaning. De fick inte använda den fria handen som stöd på varken upp- eller nedvägen.

Vi avslutade passet med en liten cirkel som Oscar visar nedan. De fick jobba 30 sekunder/station i två ronder, därefter lite vila och sedan gav de sig på samma runda med 40 sek/station i ytterligare två ronder


Inga kommentarer: