torsdag 7 juli 2011

JAG SLÅR TILL MED EN TORSDAGSDUBBEL OCKSÅ!

Denna sista semestervecka verkar bli dubbelpassens vecka. Idag hämtade jag min ipod på klubben och passade på att köra ett kort kettlebellspass. Efter kort uppvärming gav jag mig på snatches. Jag upptäckte att jag inte tränat uthållighet med kettlebells på ett tag. Mjölksyran kom ganska snabbt. Jag körde 10 minuter snatches. Lyckades göra 120 st med 4 handbyten. Ganska OK med tanke på att jag inte tränat det på flera månader. det blir mer uthållighetsträning framöver. Efter snatches gav jag mig på dubbla Jerks. En pyramid med 12, 16, 20 kg både uppåt och nedåt ´a 10 repetitioner per vikt. Sedan var jag nöjd med att vara utomhus.

Kroppen hade mer att ge efter smoothisen jag blandade ihop. Jag tog på mig löpbarfotaskorna och gav mig ut på ett långdistanspass. 1 timme 10 minuter av värme och hög luftfuktighet tröttade ut kroppen fullständigt.

Hittills är det en bra träningsvecka. Imorgon blir det cirkelpass med Oscar och lite sparring efter det.

Inga kommentarer: