fredag 8 juli 2011

BLÅ BLÅ KETTLEBELLS OCH ÖGA

Idag blev det återigen kettlebellsträning. Efter lite uppvärmning med Jerks, dubbla swings, anyhows och snatches gav jag mig på en arms Long Cycles.

För er som undrar vad det är så handlar det om en clean och en jerk.
Ni ser det i videon nedan.


Jag gav mig på 24 kg i första rundan. Jag körde tills jag gjorde 50 st. Det tog mig 6:44 minuter att göra det med 5 handbyten.

Därefter vilade jag i 2 minuter och gav mig på 16 kg och jobbade på tid. Jag hann göra 70 st med ett handbyte under 6:44 minuter. Ganska nöjd.

Med samma nöje gav jag mig in i ringen för 6 ronder kickboxning med Oscar. Ögat var snabbare än huvudet, vilket resulterade i en blåtira strax ovanför vänsterögat av Oscars höga spark. Blåtiran döljs väl av ögonbrynet.

Inga kommentarer: