måndag 7 november 2011

EN LITEN 5-KAMP I MIN ENSAMHET

Dagens pass på Viljan var välbesökt. 18 svettiga kroppar samsades om att ge järnet. Kul att se så många nya ansikten!
Efter passet när det endast var jag och en massa kettlebells gav jag mig på den egna träningen. Efter lite hopprep och skuggboxning som uppvärmning, gav jag mig på en 5-kamp. Jag fick inse att det skulle vara att utmana ödet om jag körde med 20 kg idag. Så höll mig till barbapappakettlebellen (den gula)

Resultatet med 16 kg
145 st Cleans
73 st Clean & Press (inga ben)
104 st Jerks
76 st Halv snatches (Hyllpositionen på vägen ner)
97 st Push press med hela fötter i mattan



491 totalt x 2 (16 kg) = 982 (Det är en "good" resultat på skalan.
Resultatet kommer inte att räknas bland mina kommande 5-kamper. Detta pga att jag gör alldeles för många repetitioner med 16 kg. Det finns nämligen ett maximum på varje övning. Detta var bara ett sätt att väcka kroppen inför veckans träning.

Inga kommentarer: