fredag 10 augusti 2012

Träningspassen med Jerry

Efter några månaders bloggfrånvaro börjar jag skriva om mina träningsäventyr. Under frånvaron har jag upptäckt nya stångkomplex och tränar med nya människor, hittat tillbaka till kickboxningen på Fighting Spirit och längtar efter att få hem en 40 kg kettlebells till Viljan.

Idag var det tredje veckan som jag kör morgonpass med Jerry. Jag tror inte han förstår att passet börjar för mig när jag sätter på alarmet på mobilen innan jag somnar. Ni som känner mig vet hur mycket jag "älskar" att gå upp tidigt på morgonen. Varför alltid göra det man älskar tänkte jag när Jerry föreslog träning 6.45. Två gånger i veckan träffas vi på rörelselekplatsen och tränar mellan 20 och 30 minuter.
Jerry börjar bli fit och jag, ja snarare min kropp, börjar bli gammal.

Dagens pass blev ett 300 pass utan vila:

50 sidoutfall (25 per ben)
50 omvända rodd (lyfter upp den egna kroppen)
50 kast med 12 kg sandboll över stång (stången ligger ungefär 2,40 ovanför marken)
50 benböj
50 fällkniven
50 burpies

Tiden blev 18:33

Nedan ser ni Jerry mitt i en Burpie!


Inga kommentarer: