onsdag 22 december 2010

En kall, avslagen och oinspirerad onsdag på gymmet

Efter två dagar av total avsaknad av inspiration och träning traskade jag ner till gymmet. Jag upptäckte att utan inspiration så kan man faktiskt passa på att göra det man tycker minst om. Ja, inspirationen är borta så egentligen spelar det ingen roll VAD man gör. Tänkt, sagt och gjort. Jag bestämde mig för att köra ett komplexpass med hantlar. Jag avskyr komplex med hantlar. Det ger mjölksyra på nolltid och metallsmak i munnen vid bara tanken.

Det blev tre ronder av sju övningar som man gör non-stop med 12 kgs hantlar i varje hand. Jag började med en rond med 7 kg's hantlar som uppvärmning EFTER att jag värmt upp lederna i en kvart. Gammal kropp och minusgrader kräver ordentlig uppvärmning.

ÖVNINGARNA (7 repetitioner på varje övning utan att släppa hantlarna)
  • Deadlifts med raka ben
  • Stående alternerande rodd
  • Utfall ( 7 rep med varje ben)
  • Alternerande bicepscurls
  • Press över huvud
  • Djupa benböj med explosuiv press över huvud
  • Stående alternerande rodd
Efter 3 sådana ronder med knappt en minuts vila mellan dem var kroppen mör. Jag tänkte att det är lika bra att fortsätta när inspirationen ändå inte befann sig. Det blev 3 ronder av stationsträning med maskiner. 10 repetitioner per station.

ÖVNINGARNA:
  • Ettbenspress med 80 kg (10 repetitioner/ben)
  • Sittande vadpress 150 kg
  • Bicepscurls på kabelmaskin 25 kg
  • Sittande flyes 65 kg

Eftersom jag tyckte att det hade blivit alldeles för mycket pump under passet och inspirationen befann sig fortfarande inte, återstod konditionen.
Jag satte mig på cykeln och medeltempotrampade i 30 minuter.

Äntligen var passet slut och jag var mäkta nöjd och med en smula inspiration.

Imorgon blir det kettlebells på Fighting Spirit kl 16 (inofficiellt pass) Du som vet att du kan komma....kom och kör med oss. det blir Emma, Malin och jag.

Jag lämnar er med lite mysjulmusik

Inga kommentarer: