måndag 27 december 2010

MÅNDAG den 27

Mellandagarna. Dagar emellan eller mellan två dagar? Varför dagarna i bestämd form?
Jag ska inte ge mig in i varken grammatiska eller existentiella vandringar i den här bloggen. Kanske några vetenskapliga i form av träningslära, anatomi och fysiologi men mestadels ska jag skriva om träning. So here we go!

Vecka två drar jag till Sälen. Enda gången jag har stått på ett par skidor var på flyktingförläggningen i Valdemarsvik 1987. Det var ett par telemarkskidor och jag kunde varken ordet för skidor på svenska och ännu mindre hur man tog sig fram med dessa märkliga ting.

De kommande dagarna kommer att vara fokuserade på snowboardträning. Dvs mycket ben, bålstabilitet och en hel del konditionövningar.
Idag var det bara Malin och jag som tog oss fram genom snön.

ÖVNINGARNA
(Alla övningar utfördes i 20, 18, 16 och 14 erepetitioner non-stop
)
  • Sidosteppa åt höger och vänster
  • Brett benböj med hopp på en liggande sandsäck till ett smalt benböj och tillbaka till utgångsläge
  • Brygga med hälar på en liggande säck
  • Nose and tail
  • Sidouttfall med uppdragning av knä
  • Pullovers på swissboll med 16 kg
Nedan finns en del av övningarna vi gjorde idag

1 kommentar:

Tant Bengtsson sa...

Jag lyckades ta mig dit och sätta ihop en sweet liten cirkel med några av dessa övningarna plus lite annat kul!