torsdag 10 februari 2011

LÅNGSAMT KOMMER JAG TILLBAKA TILL VERKLIGEHETN

I måndags tog jag en träningsfri dag. Hade kroppen fått bestämma så hade jag pressat mig igenom ett hårt pass men magkänslan tyckte annorlunda. Det var en stressig dag men jag kände mig som en 15 åring hög på socker. På kvällen kände jag rastlöshet i kroppen som sedan mynnade ut i värsta influensan. Att bara ta sig upp och hämta vatten var som att springa en mil under både tisdagen och onsdagen.

Jag tillhör inte skaran som tycker synd om sig själv när jag är sjuk. Jag dricker och sover bort alltifrån infektioner till virus. Den här influensan har varit en tuff jävel. I två hela dagar var jag som en gammal man. Nu inne på tredje dagen har yrseln släppt och förmodligen febern också. Jag tar sällan tempen. Är jag varm så dricker jag. Det är simpel logik.

Det finns positiva saker med att vara sjuk. en av de är all tid man har för att tänka på allt man inte ger sig tid till när man är fullt frisk. Ta exempelvis sömnen. Jag tjatar och pratar om sömnens betydelse när det kommer till träning eller till att få en bra grund i sitt mående. Har jag sovit 8 timmar varje natt under förra veckan? Nej, självklart inte! Man naggar på några minuter här och där och sitter och slötittar på en massa skitprogram på TV. Jag har inget emot TV-tittande så länge det är genomtänkt. Ett program man vill se som gör dig glad, inspirerar eller får dig på nya tankar. Framöver blir det 8 timmars sömn varje natt. Inget kompromissande. Minst 8 timmar. Jag tillhör de som lätt kan sova 10 timmar per natt.

En annan sak som är positiv är tiden man har för att se filmer och dokumentärer man velat se men inte gett sig tid till. Inte lär det bli bättre nu när jag ska börja sova 8 timmar.
Jag måste bara tipsa om en dokumentär jag såg på SVT play. Den är stark på många sätt. En hemsk historia med en massa kärlek. Jag ska inte avslöja för mycket. Jag uppmanar er att se den själva. Dear Zachary heter den. Ha lite snorpapper till hands.

Vi får se när jag lyckas få igång träningen igen. Jag gissar på att tidigast söndag är jag fit för en liten fight.

2 kommentarer:

Carl sa...

Krya på dig, kompis! Jag är dålig sedan tisdag kväll och har samma symptom som du har. Så jävla trist. Men imorgon ska jag bli frisk tänkte jag, hoppas på det bästa. Take care o hälsa dina 2 tjejer.

Mister Vega sa...

Thank you Mister C!
Jag läste din blogg. Berlin verkade suga musten ur dig. Eller var det kanske tanken på att lämna platsen som gjorde dig sjuk? Berlin är bland mina favoritställen bland storstäder. Jag har fått för mig att springa Berlins Marathon den 25 september. Häng på vet jag! Du behöver inte springa men kan sitta med The Marlin och tuffa miss Vega på en härlig uteservering och vifta lite med flaggor när jag staplar förbi.

Tänk på en vår så ska du se att kroppen ler lite mitt i sjukdomen