onsdag 16 februari 2011

LÖPTRÄNINGEN HAR BÖRJAT

Med en trött kropp gav jag mig ut på årets första löppass. Självklart var jag tvungen att ha ett mål för att få igång löpträningen. Det blir Berlin marathon den 25 september. Bra sätt att avsluta löpsäsongen. På väg dit lär det bli en del smålopp. Jag håller er underrättade med mina framsteg, eller löpsteg kanske är en rättare benämning.

Dagens pass var enkel. I ett medeltempo sprang jag femettor. Det innebär fem minuters löpning följs av en minuts gång. Så höll jag på i en timme. Kroppen kändes ok även om influensan hade sugit musten ur kroppen veckan innan. Benen var däremot stumma.

Tanken är att få några mil i kroppen med 5-1 metoden. Så småningom ska jag börja springa en viss distans på tid. Förutom femettor ska jag slänga in lite intervallträning för att arbeta med mjölksyran.

Inga kommentarer: