fredag 18 februari 2011

NU KÖR VI LÖPNING PÅ RIKTIGT!

Skönt pass idag. 1 timme och 26 miuter av 5-1 (läs förra inlägget)
Efter en timme kändes det ordentligt i benen och kylan gjorde inte det hela bättre. Jag befann mig vid kronprinsen då. Jag hade inget alternativt annat än att fortsätta springa eftersom jag skulle hålla cirkelpass på fighting spirit en halvtimme senare. Till slut gick det på ren vilja och jag kom fram till klubben med väldigt stumma ben. Väl på klubben kunde jag inte låta bli att köra cirkelpasset också. Det var väldigt lite benträning så det gick ok. Jag fick dock byta ut en övning just pga benen inte bar mig längre.

CIRKELPASSET
Vi körde 7 stationer á 1 minut/station.
Däremellan vilade vi 45 sekunder. Det var intensivt och det var främst uthålligheten i musklerna som prövades.

ÖVNINGARNA
  • Pullovers på swissboll
  • Lyfta säck/vända säck (antingen kasta säcken upp på axeln eller vända en stor säck)
  • Knä på säck från plankan
  • Farmer's walk
  • Korset med swissboll mellan fötterna
  • Sidoutfall (Det var här benen vägrade lyda mig. Jag valde djupa benböj istället)
  • Renegade rows
Inspitation just nu är tidningen runner's world. Gillar ni att springa så kika på den nästa gång ni är i en livsmedelsbutik

Inga kommentarer: