måndag 4 april 2011

PILLER HJÄLPER IBLAND

Yes, det gör dem! Då syftar jag på piller med antihistaminer. Histamin är ett ämne i kroppen som gör det möjligt för immunförsvaret att hantera inkräktare i exempelvis skadad vävnad. Tydligen lider jag av alldeles för mkt histamin och behöver sänka denna signalsubstans så att jag slipper rinnande näsa, kliande ögon och en enorm tröttheten sopm härstammar ifrån att kroppen jobbar på högsta nivå.
När man ser det ur detta perspektiv så känns det tryggt. Kom igen bakterier och virus. Bring it on! Tydligen är min kropp alltid redo för er. Så otroligt redo att jag får pollenallergi.

Tack vare antihistaminerna så har jag energi att köra tunga och krävande pass. Idag var en sådan. 3 ronder av:

ÖVNINGARNA (8 repetitioner/övning)
  • Stående vadpress
  • Benpress
  • Tricepspress
  • Bicepscurls
  • Benspark
  • Bencurl
  • Militärpress
  • Latsdrag
  • Sittande flyes
  • 4 minuter rodd (2.20/500 m)

Inga kommentarer: