torsdag 26 maj 2011

DAGENS TIPS

Dagens tips handlar snarare om saker att undvika än saker att göra. Jag återkommer till tipset senare i inlägget. Först tar vi träningspasset vi plågade oss igenom kl 8 på morgonen på rörelselekplatsen.

ÖVNINGARNA
  • 1 runda löpning runt hela området
  • 10 sidoförflyttningar i armhävninsposition med en armhävningar i början och en i slutet
  • 10 Pull ups
  • 10 Liggande omvända rodd med handduk
  • 10 swingkast med 16 kg kettlebell

4 rundor av ovanstående. På 25 minuter var vi klara och nöjda.

Det sköna vädret, den tidiga timmen och min oförmåga att bedöma framtidsrisker gjorde att jag slängde in kettlebell, handduk, kamera och vattenflaska i väskan efter avslutad pass. Upp med väskan över axeln och cykla iväg. Vid Möllevången på övergången till Bergsgatan blev det rött ljus och jag cyklade långsamt för att slippa hoppa av cykeln. När jag nästan var framme vid ljuset går axelremmen på väskan sönder, jag överkompenserar åt andra sidan för att inte ramla och istället upptäcker jag hur jag tappar balansen och ramlar, i vad min hjärna uppfattar som slow motion, med knäet som krockkudde. Jag ligger kvar i chocktillstånd och med en röst i mitt huvud som gapskrattar åt att jag kastar tunga vikter omkring mig, springer nästan barfota och tränar funktionellt ofta. Det räddade mig inte ifrån att ramla av en cykel som nästintill stod stilla.
Vad är tipset då?
Skratta även när du ramlar. Det gör det hela till en behagligare upplevelse

Inga kommentarer: