fredag 6 maj 2011

FRIDAY IS CIRCLETRAINING

På engelska heter det självklart inte Circletraining utan circuit. Banträning på svenska. Får mig att tänka på ordet hinderbana och just på den hinderbanan som finns i bokskogen. Mr J visade mig den i slutet av vår löprunda igår och jag nappade direkt på hans idé att köra ett pass en söndag där. Lek, utmaning och tävling för dem som vill. Vi hade kunnat ta med lite käk och haft en gemensam brunch efteråt. Räkna med att det kommer en inbjudan till ett sådan pass.

Idag gav jag mig på ett annorlunda pass. Alla fick jobba i par.

Första ronden

Ena halvan av paret fick springa sidleds ca 4-5 steg åt varje håll medan den andra halvan av duon fick arbeta med ett kettlebellskomplex. 7 övningar, 5 repetitioner per övning och en hand åt gången. Sedan bytte vi platser.

Andra ronden
Nu ökade vi repetitionerna i komplexet till 10 st/övning/hand och istället för sidledslöpning fick de göra varannan burpee varannan get-up and jump (klicka på övningsnamnet för att se övningen)

Tredje ronden
(Se första rond)

KETTLEBELLSKOMPLEXETS ÖVNINGAR
  • Deadlifts
  • Stående rodd
  • Swings
  • Press
  • Utfall
  • Around the world
  • Swings

Inga kommentarer: