torsdag 5 maj 2011

GYM + LÖPRUNDA

Nu är det vår och påskens värmen är tydligen på väg tillbaka till oss. Idag värmde jag kropp och själ på gymmet under lunchen. Vår är förknippat med pollenallergi för mig. Idag kändes det tungt i kroppen. Jag körde ett högintensivt pass som tog musten ur mig. I slutet på andra ronden kände jag mig väldigt lätt i huvudet och kände att jag höll på att tuppa av. Var nära att gå in i den välkända "väggen". Jag var på gränsen men sänkte tempot och klara en rond till.

ÖVNINGARNA
10 st av varje övning
  • Pullups
  • Dips
  • Sidoutfall (10 med varje ben)
  • Bicepscurls i maskin
  • Tricepspress i maskin
  • Sittande benspark
  • Sittande legcurls
  • Sittande press
  • Sittande flyes
  • 4 minuter roddmaskin

LÖPPASS
På kvällen hade jag bestämt ett Löppass med Mr J. Han hämtade upp mig utanför mitt hem och vi tog en runda ute i bokskogen. Kanonskönt att komma bort från storstaden för ett löppass. Vi avhandlade existentiella frågor varvat med löptekniksnack. 10 km har aldrig känts kortare.

Inga kommentarer: