söndag 15 maj 2011

KB Advanced

Idag gav vi oss på lite tävlingsinspirerad kettlebellsträning.
Tungt och jävligt var det. Många av oss fick vackra blåsor på händerna. Jag lyckades bara få en blodblåsa som jag tvingades att tömma innan jag masserade min bror senare den dagen.
2 ronder non-stop av följande:

ÖVNINGARNA
Snatches i 5 minuter med hur många handbyten som nöden krävde.
Farmer's walk ca 8-9 meter. 10 gånger
Conans
Bicepscurls+pistols med mitsar.
TGU med två händer (Väl uppe gick vi 3 meter och jobbade ner mot mattan igen) 6 längder

Hur undviker du blåsor i händerna när du tränar kettlebells? Genom teknikträning. Lite tips från Mr Cotter

Till nybörjarna kom bara Dempe. han fick ett hårt pass som han klarade med hjälp av en otrolig vilja. Han var redan mör efter en intensiv träningsvecka med mig och Byqvist. Hans första intensiva träningsvecka är över. Nu väntar bara 7 st kvar.

Äntligen har jag lärt mig vad amerikanarna kallar övningen brazilian twist. Sit-out! Ganska enkelt och inte lika exotiskt som namnet jag gett övningen. Jag fortsätter med det gamla namnet tror jag. För er som struntar fullständigt i namnet och vill veta vad övningen går ut på...se nedan

Inga kommentarer: