tisdag 10 maj 2011

URJOBBIGT!

Exakt så tänkte jag flera gånger under dagens pass. Att gå in i väggen, när mjölksyran är total i musklerna och hur mycket du än andas in så räcker inte syret, har jag råkat utför några gånger i mitt liv. Knockad och strypt på träningspass har man också lyckas med. Men tröttheten jag upplevde idag var inte kroppslig utan mental. Kroppen pallade men min hjärna ville inte. Jag fick nästan börja försöka muta den med glass- och mörk chokladtankar som belöning.
Till slut lyckades jag ta mig igenom hindret och gjorde den där sista ronden.
Första ronden gjorde jag 10 repetitioner i varje övning. För varje rond som gick sänkte jag antalet repetitioner på de hängande benlyft. 8, 6 och slutligen 4 repetitioner. I de andra övningar behöll jag de 10 ursprungliga. (Träningspass ser alltid mycket enklare ut på papper och nej. Hjärnan fick inte sin belöning idag)

4 ronder av:

  • Sittande 1 benspress (90 kg)
  • Hängande benlyft (knän till armbågar)
  • Bicepscurls
  • Tricepspress
  • Hängande benlyft
  • Benspark
  • Bencurl
  • Hängande benlyft
  • Militärptress
  • Sittande flyes
  • Hängande benlyft
På kvällen var det dags för Sysavgänget att köra ett kettlebellspass. Imponerande vad lite inställning kan göra med kroppen. Vi körde enhandsswings i pyramid och sedan gav vi oss på cleans i pyramid. Otrolig imponerad över den jävlaranamma alla visade idag. Flera stycken lyckades med enhandsswing med 32 kg och hälften gav sig på cleans med 32kg. Sådant inspirerar mig. Dags att införskaffa en 40 kg's Kettlebell kanske?

Inga kommentarer: