lördag 23 juli 2011

REGN OCH LÖPNING I HARMONI

Det finns inget skönare än en löprunda till lätt duggregn. Känslan av syre och svalka är underbar.
Idag försökte jag hitta hastigheter. Jag gav mig på att springa 3 km x 4.
I första omgången försökte jag hålla ett 5 min/km tempo, vilket jag lyckades ganska bra med. jag passerade 3 km strecket vid 14.45.

I andra omgången gav jag mig på 4 min/km tempo. Det var sisådär med tempot. Jag fick lägga extra krut i slutet och passerade med 12.03

Tredje omgången var återigen en 5 min/km tempo. Denna gång satt rytmen från förra omgången kvar i kroppen och jag hade lite väl snabb hastighet upptäckte jag i slutet. Jag passerade 3 km strecket när klockan stod på 13.55

Sista avslutande runda var en 4 min/km tempo. Jag pressade för snabbt i början och blev stum i benen alldeles för tidigt. Jag kom in på 12,45. 45 sekunder efter utsatt tid. det rör på sig åt rätt håll iallafall.

Totalt blev det 12 km löpning med långa intervaller kan man nog kalla det. Det svåra är att hitta det där jämna tempot som gör att man håller ut.

Inga kommentarer: