torsdag 4 augusti 2011

KOMBINATIONSTRÄNING

De här passen har jag inte kört på länge. Jag deltog i en av Martin Lidbergs, svensk elitidrottare, workshops. Jag blev hooked direkt. Det var hans träningsfoilosofi, pedagogik och upplägg som jag gillade. Jag köpte hans bok och körde passen ett tag men har inte kört dem på ett tag. I grund och botten handlar det om traditionell brottningsfys. Styrka, rörlighet och explosivitet i olika övningar man utför i par. Otroligt svettigt och otroligt kul. Man blir som ett barn igen som brottas i sanden. Om ni nu gjorde sådant som barn dvs.

Det var Dempe som fick kramas, kämpa och bli riktigt trött tillsammans med med mig idag.

Det kommer fler sådana pass. Jag kommer då att filma en del av övningarna då dessa är alldeles för många för att skriva ner.
Klicka annars på bilden så kommer du till Bokus och du kan beställa boken själv!

Inga kommentarer: