fredag 16 september 2011

Nu är hösten här...

...oavsett vi tycker om det eller inte. Cykellysen måste finnas med i väskan redan på morgonen nu när mörkret tar över allt tidigare under dagen. De välkända Malmövindarna får mig att kämpa med cykeltrampandet och de lite tjockare tröjorna börjar dyka upp i garderoben.

Just nu reser jag mycket, både med jobbet och privat. Helsingfors, Köpenhamn och nu, på väg till Estocolmo. Tre nordiska huvudstäder inom loppet av en vecka. Inte illa för en liten apa som startade sin resa i södra Sydamerika för 35 år sedan.
(E)Stockholm ska få äran att känna mina löpsteg mot asfalten imorgon då Stockholms halvmara startar kl 16.30. Med en banan och en macka från, läs och häpna, Holy Monkey sitter jag på ett tåg med massa positiva tankar. Jag behöver de just nu eftersom jag känner hur min kropp är på gränsen till att börja en brottningsmatch mot en infektion. Jag hoppas att den väntar med detta till på söndag eller bara går iväg ifrån den fajten. Att mitt immunförsvar tittar infektionen i vitögat och säger nåt i stil med: -Du är inte värd mödan! Självklart med en chilensk accent.

Jag uppdaterar om kroppens status och om loppet lite senare. Jag lämnar er med:
The holy monkey. May the bananas be with you!

Inga kommentarer: