lördag 8 oktober 2011

ÄNNU MER CELEBERT BESÖK

Ända från Stockholm kom Mr C på besök och körde ett pass med oss. I somras gick han en bulgarian bag workshop som han idag fick omsätta i verkligheten. Frikostigt delade han med sig av sina kunskaper kring bulgarian bag. Ett fenomenalt bra träningsredskap som aktiverar hela kroppen. Den finns att köpa i 5, 8, 12, 17 och 22 kg hos kettlebells.nu

Vi la in tre bulgarian bag övningar i ett cirkelpass. Passet såg ut som följer:

2 ronder utan vila av:
  • 1 min Snatch med Bulgarian bag
  • 1 min Renegade rows med kettlebell + hopp och en dip
  • 1 min Benböj på bosuboll (Den platta sidan uppåt)

2 minuters vila

2 ronder utan vila av:
  • 1 min Clean och benböj med Bulgarian bag
  • 1 min Tvåhandspress med kettlebells
  • 1 min Sneda armhävningar med vrid på bosuboll (Den platta sidan uppåt)

2 minuters vila

2 ronder utan vila av:
  • 1 min Kast med Bulgarian bag
  • 1 min marklyft med en kettlebell i varje hand
  • 1 min Sidohopp på bosubollar
Träningstid: 18 minuter

Inga kommentarer: