tisdag 27 mars 2012

Flera utomhusgym på våra gator!

Japp, andra dagen på experimentet och det går bra!
Frukt är offergåvorna jag erbjuder pollengudarna som snart börja strö pollen över oss människor på denna överbefolkade men tydligen fredliga värld, om man ska tro på statistik.
Mycket mer frukt än innan och mer tänk på att återanvändning av mat som jag tillagat dagen innan. Dvs skapa rutin att ta med sig burken med mat som jag packade kvällen innan. Nu väntar jag bara på att märka resultat.

När det kommer till träningen blev det dubbla pass. Morgonen på Viljan med swissbollar och kettlebells. På kvällen hörde Viljans egen Carlitos av sig och undrade om vi skulle löpa lite. Jag springer alltid allena, det är tiden då jag umgås med mig själv, så jag föreslog att vi skulle leka på rörelselekplatsen istället. Sagt och gjort. Vad som blev gjort?
5 kipping pullups,
5 dips,
5 pistols/ben och
5 omvända pulls (dvs att man häver upp kroppen)
Sen sprang vi ett helt varv i ett högt tempo.
Allt detta gjorde vi 4 gånger utan vila.

En ung kille med cykel hängde där vi körde en stund och kollade in när jag jobbade. Han var imponerad: -Killen, du är stark! Utan att tänka svarade jag: Det är du också, du måste bara upptäcka det. Lite träning varje dag är allt som behövs. Han skrattade, vinkade och cyklade iväg. Plötsligt slog det mig. varför finns det inte fler utomhusgym? Lekplatser såväl för vuxna som barn. En plats för rörelse, en plats för kroppen.

Jag tror att det är dags att starta en liten kampanj - " Flera utomhusgym på våra gator!"

Inga kommentarer: