onsdag 22 augusti 2012

Dagens tunga pass

Testade ett nytt design på det egna passet idag 33% tunga lyft, 33% tempo och flås samt 33% explosiva helkroppsövningar och 1% vila.

Detta var en kombination av övningar som passade väl för dagen:
Tunga marklyft genomfördes med 52 kg i varje hand och ett åtsittande bälte
Med hopprepet fick jag igång pulsen. Varannan enkel hopp och varannan dubbel.
Sen kom Mahlerkomplex som jag döpt övningen till, efter Styrkecoachen Mike Mahler. 1 Burpie med händerna på 2 st 20 kg kettlebells. Ett snabbt hopp så att fötterna passerar bellsen för att sedan cleana båda väldigt explosivt och sedan fortsätta till en tvåarmspress.

Några djupa andetag och sen började samma procedur igen med tre nya övningar
Tunga djupa benböj med en 20 kg kettlebell i varje hand
För att sedan skuggboxas med slag och sparkar i ett frenetisk tempo och avsluta med figure 8's med stopp och press. Ingen mjölksyra än men ett hårt pulserande hjärta.

Tredje kombon var liggande press med 24 kg i varje hand åtföljda av höga tempoknä i sann thaiboxningsstil och avslutningsvis en omvänd burpie som jag döpt till raketen med en säcklyft med båda händer och upp på axeln.

Efter tre ronder med 1 minuts vila mellan ronderna var jag helt slutkörd.
Ett pass jag kan rekommendera för alla som vill hamna utanför bekvämlighetszonen.

Inga kommentarer: